44 25 78 - Приймальня

44 25 77, 095 822 11 66 (цілодобово аварійна)

nikteplo@optima.com.ua

ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» надає відповіді на найбільш хвилюючі питання споживачів

На початку опалювального сезону у споживачів виникає безліч питань щодо опалення. ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» надає відповіді на найбільш хвилюючі із них.

 

Хто відповідає за зміну тарифа у платіжці?

За законом, розрахунки економічно обґрунтованих витрат на компослуги, в т.ч на опалення, проводять комунальні підприємства. Потім ці розрахунки подають до органів, які уповноважені встановлювати тарифи. Для більшості підприємств, що надають комунальні послуги, тарифи встановлюють органи місцевого самоврядування. Лише 26 із 1664 підприємств теплопостачання в Україні регулюються Нацкомісією, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» є одним з них. Тобто тарифи на теплопостачання для нашого підприємства встановлюються та коригуються постановами НКРЕКП.

 

Як формується тариф?

Перед зміною тарифу підприємство враховує вартість складових і формує тариф. Та на основі діючих законодавчих актів звертається до НКРЕКП із заявами щодо повного перегляду (але не частіше, ніж раз на рік) або коригування (але не частіше, ніж раз на 3 місяці) тарифів з відповідними обґрунтуваннями. Після чого НКРЕКП проводить перевірку розрахунків (але не довше 30 днів) та приймає рішення про зміну тарифів.

 

Від чого залежить тариф?

Тарифи на теплопостачання напряму залежать від вартості тарифів на енергоносії, цін на матеріально-технічні ресурси, рівня мінімальної зарплати. Тому зміна ціни природного газу та електричної енергії призводить до перегляду вартості теплової енергії та централізоване опалення.

 

Тарифи на комунальні послуги у різних регіонах та населених пунктах відрізняються. Чому так?

Це пов'язане з кількома речами. По-перше, є технологічні особливості виробництва у різних місцевостях – різні види палива, джерела теплопостачання, протяжність мереж. Так само це і різна зношеність мереж та обладнання, обсяги надання послуг та місцеві особливості споживання послуг.

По-друге, тарифи на теплопостачання переглядаються у різні періоди часу. В одному регіоні орган місцевого самоврядування востаннє переглядав тарифи у 2016 році, а в іншому – у 2020 році.

 

Що робити, якщо у платіжці борг?

Якщо ви маєте борг за опалення, вам необхідно звернутися до ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» для заключення договору реструктуризації, і сплатити борг можна буде частинами. У договорі прописується сума, яку боржник повинен погашати щомісяця. До споживача застосовується індивідуальний підхід. При виконанні всіх умов договору реструктуризації, ніякі санкції до боржника не застосовуються.

 

Чи правда, що до злісних неплатників можуть застосовувати санкції, аж до арешту квартири?

Так, це відповідає дійсності. Дані про боржників передаються відповідним виконавчим службам. Таких людей після рішення суду можуть не випустити за кордон. Суд також може накласти арешт на майно. Квартиру не заберуть, але через арешт власник не зможе здати її в оренду або продати, поки не погасить борг.